fredag 19. mars 2010

Jing et nyttig verktøy

I dag bestemte jeg meg for å forske litt mer i de programmene vi har blitt tipset om i studiene. Jing har jeg prøvd før, til å avfotografere skjermbildet, men nå har jeg også prøvd ut filmsnutt-muligheten. Det ga meg mulighet til å nå ut til kolleger (forhåpentligvis), slik at de kan lære å ta i bruk en del muligheter på fronter som de ikke har "turt" å utforske. Jeg har laget en liten veiledningsfilm om hvordan de kan bruke mindomo, som vi har integrert i fronter gjennom Creaza.

Her kan du se mitt forsøk på å lage en Jing
.

Jing kan også brukes til å ta opp skjermbildefilm når du for eksempel skal forklare bruk av excel til dine elever. Elevene kan se på filmen i ro og mak, enten på skolen eller hjemme og bruke så lang tid de vil for å prøve å forstå hvordan en for eksempel setter opp regnestykker i excel. Dette må være et nyttig program i dataopplæringen i skolen.

2 kommentarer:

  1. Har bare hørt om Jing, men ikke prøvd den...men etter å ha sett ditt eksempel blir Jing det programmet jeg skal teste ut når jeg bare er ferdig med M3.

    Takk for tipset:)

    SvarSlett
  2. Jeg syns Jing er et fint program å bruke til skjermkutt, men at den også kan brukes til å lage filmsnutter var ukjentfor meg. Har brukt Audacity til å lage enkle filmsnutter, men vil nå også prøve å bruke Jing. Takk for tipset.

    SvarSlett