torsdag 18. februar 2010

Sammensatte tekster

Så mye morsomt jeg har fått prøve ut nå. Denne leksjonen ga meg mange fine verktøy som kan gi undervisningen en ny dimensjon. Glogster var noe jeg hadde prøvd før, men Glogster education var noe nytt. Jeg likte skoleutgaven, den var mye mer anvendelig for meg, enn den ordinære. Jeg bestemte meg for å lage en Glogster som jeg kunne presentere for mine kolleger for å vise dem hvilke muligheter som finnes på et slikt nettsted, den Glogsteren kan du se under her. Den inneholder også en lenke til en animasjon jeg laget i xtranormal. Et annet program som gir variasjonsmuligheter i språkfag.


I tillegg til alt dette har jeg fått tips om fotoredigeringsprogram på nett. Pixlr som har svensk tekst og bruksanvisning. Noen elever kan synes det er enklere med svensk tekst. Jeg har også fått tips om foto/tegne nettstedet sumopaint, takk til Tom. Dette nettstedet vil mange av mine elever ha glede av, både til å vise frem sine tegninger/bilder og se og kommentere andres arbeider. På sumopaint ligger det også et fotoredigeringsprogram med mange morsomme verktøy og filter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar